Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace ke studiu předškolní pedagogiky ve střední dospělosti
NEKOLOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá tématem motivací studentů kombinované formy studia předškolní pedagogiky. Cílem bakalářské práce je zmapovat motivaci studujících ve střední dospělosti, kteří si vybrali obor Učitelství pro mateřské školy. Teoretická část se zabývá tématem vzdělávání dospělých, věnuje se motivaci, soustředí se na období střední dospělosti, její charakteristické znaky, životní úkoly a dotýká se i krize středního věku. V poslední kapitole je nastíněna profese předškolního pedagoga. Praktická část prezentuje analýzu a výsledky dat získané prostřednictvím smíšeného výzkumu. V kvantitativní části výzkumu byla použita metoda dotazníku, získala informace od 147 respondentů. Kvalitativní část mapovala pomocí hloubkového rozhovoru postoje a zkušenosti dvou osob, konkrétně jedné studující ženy a jedné absolventky magisterského studia zaměřeného na preprimární pedagogiku. Ze získaných dat vyplývá, že největší motivace vedoucí k zahájení studia předškolní pedagogiky vychází z kvalifikačních požadavků vztahujících se k vykonávání profese učitele v mateřské škole. Jedním z dalších faktorů, který měl vliv na rozhodnutí vzdělávat se v tomto oboru, byla touha o naplnění osobní vize - stát se učitelem/učitelkou v MŠ. Bylo zjištěno, že velkou překážkou při studiu ve střední dospělosti je nedostatek času a energie na učení, vzhledem k rodinnému a pracovnímu vytížení. Podpora rodiny sehrává významnou roli při vzdělávání a zvládání studijních povinností.
Riziko syndromu vyhoření u učitelek v mateřských školách
KUBOVCOVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelek v mateřských školách. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké riziko syndromu vyhoření v sobě nese povolání učitelky v mateřské školce. Práce se skládá ze dvou hlavních částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsaná základní charakteristika syndromu vyhoření, jeho historie, projevy, příčiny a také léčba a prevence. Teoretická část práce také obsahuje vymezení profesí, které jsou nejvíce ohroženy rizikem vzniku syndromu vyhoření. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem. Prezentuji zde použitou metodologii, průběh a výsledky provedeného kvalitativního šetření. Sběr dat je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učitelkami mateřských škol. Pro analýzu a vyhodnocení dat je využita metoda zakotvené teorie. V závěru práce jsou shrnuty výsledky kvalitativního výzkumu. Na základě výsledků formulovaná teorie by pak měla vést čtenáře, zejména z řad pedagogických a dalších pracovníků, kteří jsou ohroženi zvýšeným rizikem syndromu vyhoření i jejich blízké ke zvýšení povědomí o této aktuální problematice. Měla by podnítit jednotlivce k větší pozornosti a k prevenci tohoto syndromu, nejen u sebe, ale i u ostatních.
Historie Střední pedagogické školy v Prachaticích v létech 1950 až 2020
HERDOVÁ, Marta
Dějiny Střední pedagogické školy v Prachaticích v létech 1950 - 2020, historie dívčího školství v Čechách a v Prachaticích
Využití Montessori pedagogiky v mateřské škole
VODIČKOVÁ, Lenka
Hlavním tématem bakalářské práce je zjistit, zda a jakým způsobem využívají učitelé mateřských škol didaktický materiál Montessori pedagogiky. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část charakterizuje předškolní vzdělávání, jeho pojetí a cíle. Zároveň se zabývá metodami, formami a specifiky předškolního vzdělávání. Další kapitola se věnuje Montessori pedagogice, jejím senzitivním fázím, principům jako jsou například připravené prostředí, věkově smíšené skupiny, zodpovědnost a svoboda dítěte. Výzkumné šetření probíhalo smíšenou metodou na učitelkách z klasických mateřských škol. V praktické části zjišťuji míru využití Montessori pedagogiky ve školce klasického typu. Vyhodnocuji, kde učitelky hledají inspiraci, jaké pomůcky využívají a jakým způsobem s didaktickým materiálem Montessori pedagogiky zacházejí.
Inovativní potenciál Pedagogiky Franze Ketta na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích
URBAN OCHOVÁ, Anežka
Diplomová práce zkoumá na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích potenciál Pedagogiky Franze Ketta obohatit vzdělávání mimo rámec řízené činnosti. Na základě oblastí přesahujících do každodenních situací života v mateřské škole pojmenovaných expertní skupinou a pozorování vzdělávacích situací v MŠ Papírenská vyhodnocuje jejich přítomnost a možnou inovativnost.
Tvoříme z odpadového materiálu
Hrstková, Magdaléna ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Hrstková, M.: Tvoříme z odpadového materiálu. [Bakalářská práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 59 s. Série výtvarných úkolů je koncipována pro Centrum pro předškolní děti v Domě dětí a mládeže v Praze. Spojovacím článkem navržených výtvarných úkolů je využití odpadového materiálu, především plastu, papíru a textilu. Teoretickým východiskem práce jsou ekologická, environmentální a globální výchova v kontextu RVP PV a RVP ZV.
Lidová píseň v pedagogice předškolního věku
Cuřínová, Magdalena ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá praktickými možnostmi využití lidové písně nejen k rozvoji dětských hudebních dovedností, ale i jejím vlivem na celkový rozvoj osobnosti předškolních dětí. Teoretická část obsahuje stručný vývoj lidové písně, zastoupení lidové písně v Rámcovém programu pro předškolní vzdělávání, dále popisuje jednotlivé hudební činnosti při práci s písní a krátce je věnována osobnosti předškolního pedagoga. Praktická část je zaměřena na využití lidové písně v praxi s předškolními dětmi. Na souboru písní ukazuje, jak lze prostřednictvím hudebních činností rozvíjet osobnost dítěte. Písně obsahují praktické náměty, které jsou v konkrétní mateřské škole realizovány. Následně jsou zaznamenány reakce dětí na uváděnou nabídku činností. Klíčová slova instrumentální činnosti, lidová píseň, pěvecké činnosti, pohybové činnosti, poslechové činnosti, předškolní věk

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.